Фотоісторія "Гіркий нектар" українського фотографа Кирила Головченка зображує життя придорожніх торговців в Україні. Купці, багато з яких приїжджає з Азербайджану, Вірменії та Грузії, живуть у своїх наметах та причепах. Вони працюють і живуть або поодинці, або з сім'єю. Мікросвіт дуже різних людей зі спільною метою: вони хочуть заробити грошей для кращого життя. Але образи Кирила Головченка говорять також про його співчуття до цих людей, про гіркоту в їхньому житті.
"Загальний план, горизонтальний формат. Класична інтерпретація сучасної жанрової сцени – ніч – хоча ми й не знаємо де. Літній вечір, тепло. На узбіччі дороги на простому, обтягнутому тканиною стільці, сидить босий чоловік. Він чекає. Перед ним дині та кавуни, жовті, зелені з білими смугами. Деякі розрізані й спокушають рожевим відтінком своєї свіжої та соковитої м’якоті. Сцена підсвічується однією лампочкою, що розсіює жовте світло, виліплюючи ніч у майже романтичний пейзаж, такий, який хтось міг би уявити собі у Німеччині або Центральній Європі. Та ми в Україні. Торговці приїздять з Азербайджану, Грузії, Вірменії. Але навряд чи це має значення у контексті цих зображень. Суть, абсолютно мальовнича, криється у цьому заспокійливому сприйнятті світу, сповненого солодкості, обіцянкою насолоди.
Коли ми купуємо ці фрукти то рідко думаємо про тих, хто їх продає, про те, що стоїть за цим ефемерним придорожнім мандрівним театром. Але Кирило Головченко замислився і поїхав подивитися, що криється за кулісами. Він прив'язався до чоловіків та дітей, які там живуть, тимчасових мігрантів, сезонних робітників, які шукають економічного виживання.
Потім фотограф змінив свою точку зору, вибравши вертикальні зображення, жорсткі й непримиренні, описові до надлишку. Він схопив їх бурхливим спалахом - майже хірургічно, ніби скальпелем, вирізаючи людей, деталі, предмети, матеріали, форми, структури та організацію фігур з чорного, рівномірно чорного фону. Вони стають тілами в напрузі, майже скульптурами, напруженими, у постійних зусиллях або у відмові. Як і Сізіф, вони невіддільні від тягаря кавунів. Перевозячи нагромаджений фрукт, вони намагаються залишитися людьми." — Крістіан Кажуль
Фотоісторія "Гіркий нектар" ("Bitter Honeydew") була видана фотокнигою у 2014 році видавництвом Dewi Lewis Publishing (Англія) та Kehrer Verlag (Німеччина), у 2015 році видавництвом Blume (Іспанія), Actes Sud (Франція) та Peliti Associati (Італія). У 2014 році фотокнига стала переможцем European Publishers Award for Photography. Та була представлена на головній експозиції «Хто поруч з тобою?» міжнародного фотофестивалю Odesa Photo Days 2021 в Музеї сучасного мистецтва Одеси, Україна.
Фотографії: Кирило Головченко;
Текст: Сергій Жадан, Крістіан Кажуль та Кирил Головченко;
Мова: англійська, німецька, іспанська, італійська, французька;
Видавець: Dewi Lewis Publishing, Kehrer Verlag, Blume, Actes Sud;
Обкладинка: тверда;
Сторінок: 80 ст.;
Світлин: 59;
Розмір: 33×24 см.;
Придбати фотокнигу можна в книгарні Збірка.
Кирило Головченко (1974 р.н., Одеса) - український документальний фотограф. Вивчав фотографію та дизайн у Барбари Клемм та Кріса Шольца в Університеті Дармштадта (2002-2007). Стипендіат DAAD у 2008 та 2010 рр., а також Künstlerhaus Schloss Balmoral у 2014 р. Кирила Головченка було нагороджено серед іншого: European Publishers Award for Photography, 2014; European Photo Exhibition Award; Abisag-Tüllmann-Preis, 2013; Dr. Berthold Roland-Fotokunstpreis 2012; та грант на документальну фотографію від Wüstenrot Foundation, 2007 рік. Автор фотокнижок: "Out of the Blue", Rodovid Press, 2016; "Bitter Honeydew", Dewi Lewis, Kehrer, Actes Sud, Blume, Peliti Associati; "Arbeitsbuch" Salo Books, 2015, "Obval/Crash", Salo Books, 2015, "Kachalka – Muscle beach", Kehrer Verlag, "Totalniy Futbol", Suhrkamp, 2012; "7km - Field of Wonders", Snoeck, 2009. Кирила Головченка представляє галерея Dymchuk Gallery (Київ, Україна), галерея Pavlov´s Dog Gallery (Берлін, Німеччина) та агентство Focus (Гамбург, Німеччина).
Comments