top of page

Самогонники Сергія Солонського

Фотоісторія "Самогонники" українського фотографа Сергія Солонського, представника Харківської Школи Фотографії, що була знята у 2000 році в Харкові, Україна.

"У моєму дворі в центрі Харкова було місце, де гнали самогон. Там збиралися різні типи, бандити, злодії, як мені потім розповідали. Була одна чудова людина, один з персонажів в цій історії, який часто підходив, коли я книжку читав у дворі. Підійде і запитає: «А що ти читаєш, про що це? А у тебе не знайдеться 50 копійок? » Я йому завжди давав «на похмелитися». Найцікавіша історія пов'язана з тим персонажем, який у мене на фото стоїть біля самогонного апарату. Я йому насилу вибив дорогий німецький каталог, в який він потрапив завдяки цій картинці, і він так радів, що запив сильно, ще більше, ніж зазвичай, тому що відчув себе зіркою. А коли він насилу вийшов із запою, його перша думка, з якою він прийшов до мене: «Так це ж ти на мене заробляєш!» Довелося пояснити, що це була міжнародна виставка, і ці каталоги розійшлися по всьому світу - в Японію, в Південну Америку, всюди, і зовсім не виключено, що завтра вертоліт спуститься з неба, і хто-небудь з Голлівуду, побачивши тебе в каталозі, скаже: «Ось! Саме цей персонаж мені потрібен для кіно!» Він задумався: «Так? Ну, дай тоді ще раз по сто грамів»." - Сергій Солонський


У 2021 році фотосерія "Самогонники" Сергія Солонського була передана Музеєм Харківської школи фотографії (MOKSOP) до колекції Центру Жоржа Помпіду в Парижі, Франція. Докладніше про це ми писали в нашому матеріалі Українська фотографія в колекції Центру Жоржа Помпіду.

 

Сергій Солонський (1957 р.н., с. Осипенко, Запорізька обл.) — український фотограф. Представник Харківської школи фотографії. В 1975-1978 вивчав хімію в Харківському державному університеті ім. О.М. Горького (нині — Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна), але не завершив освіту. Під час навчання відвідував кіногурток, поступово захопився фотографією. Почав брати активну участь у виставках з кінця 1980-х років, привернувши до себе увагу своїми колажами з серії "Бестіарій". Їх сюрреалістичний характер, робота з темою тілесності, з одного боку, резонував з творчістю харківських колег, з іншого — виразно виділявся з їх ряду сфокусованістю на естетичному ефекті. У своїх колажних композиціях розробляв принцип “модульного колажу”, що базується на створенні зображення з одного елементу, що постійно повторюється (серія "Фалогеральдика"). Попри любов до прямої фотографії, у творчості Солонського в 1990-х рр. вона з’являється лише епізодично — у поодиноких знімках та двох документальних серіях ("Давай вип’ємо" та "Самогонники"). В середині 1990-х років був учасником “Група швидкого реагування” — творчого об’єднання, до якого також входили Борис Михайлов, Сергій Братков та Віта Михайлова. З 2000 року Солонський працює в Харківському національному університеті ім. В.Н. Каразіна.


bottom of page