top of page

Чорно-біла магія фотографії Володимира Петрова

Пропонуємо до вашої уваги добірку світлин та роздуми про фотографію українського документального фотографа та фотожурналіста Володимира Петрова.


Київ, Україна, 2011

"Фотографія завжди була для мене відпочинком голови і зарядкою для ніг. Потрібна вільна від думок голова, в яку можуть прийти спонтанні асоціації і зручні черевики, щоб багато ходити. Так все починалося для мене.



Я не люблю поняття "Вуличної фотографії" і взагалі критично ставлюся до ярликів у фотографії. Вони потрібні у номенклатурах фотостоків, а не в головах авторів. Ці умовності обмежують, тоді як навпаки потрібно "звільнитися". Часто у цьому контексті згадую цитату Жан Лу Сієффа: "Немає жанрів фотографії, є фотограф який знімає різні речі».


Київ, Україна, 2013
Київ, Україна, 2013
Ганновер, Німеччина, 2009
Київ, Україна, 2012
Москва, Росія, 2013
Київ, Україна, 2012

Мені завжди здавалося, що хороші фотографи - інтуїти. Вони спочатку реагують підсвідомо, а вже потім аналізують. У рідкісні моменти вдачі, коли, як казав Брессон, в одну лінію сходяться око, серце і розум.


Київ, Україна, 2012
Львів, Україна, 2015
Чернігів, Україна, 2012
Москва, Росія, 2012
Київ, Україна, 2013
Чернігів, Україна, 2012

З початку свого захоплення фотографією я вчився манері старих майстрів виокремлювати і підкреслювати людяність. Так працювала моя емпатична підсвідомість, резонуючи з чимось, що я бачив. Певний жест, певна емоція, певний сюжет ставили на перше місце людські якості і глядач легко міг впізнати на фото "себе". Здатність до емпатії була основою фотографічної культури в минулому столітті.


Київ, Україна, 2011
Київ, Україна, 2013
Київ, Україна, 2013
Одеса, Україна, 2013
Чернігів, Україна, 2013
Київ, Україна, 2011

Наразі фотографія адаптується до сучасного, буремного, все більш хаотичного життя, що пришвидшується з кожним днем. Наш мозок все менше часу приділяє увагу деталям, свідомість стає "потоковою" і ми все більше скролимо мозком, не встигаючи считувати інформацію. Програми штучного інтелекту будуть керувати асоціативними зв'язками наших дітей і залишається лише гадати, як це впливає на фотографію зараз як на один з видів мистецтва.


Київ, Україна, 2013
Одеса, Україна, 2011
Київ, Україна, 2013
Київ, Україна, 2006
Київ, Україна, 2012
Київ, Україна, 2011

Фотографічні практики через шалений ріст кількості фотографів зводяться до набору кліше, і досвідченому знавцю фотографії все менш цікаво дивитися на саме зображення, бо десь в голові лунає відлунням "Наче десь я вже це бачив". Фотографи адаптуються і видозмінюють свої проекти через ідеї і концепції, тоді як безпосереднє виконання і створення зображення стало простішою механікою доступною кожному, у кого є смартфон. Фотографія переважно стала свідомим, осмисленним явищем для професіоналів. Інтуїтами ж залишились всі ті, хто має камеру в кишені для селфі і свіжих луків.


Київ, Україна, 2013
Москва, Росія, 2011
Київ, Україна, 2013
Одеса, Україна, 2011
Київ, Україна, 2013
Санкт-Петербург, Росія, 2010

Колись фотограф був чарівником, а отримання фотографії вимагало спеціальних знань хімії і фотографічних процесів.


Москва, Росія, 2011
Одеса, Україна, 2013
Київ, Україна, 2012
Київ, Україна, 2013
Москва, Росія, 2011

Наразі кожен, хто натискає кнопку і створює двовимірне зображення, майже одразу бачить результат. Я не сканую відзняті плівки вже більше 6 років – проявляю, але не сканую. Тому можна сказати, що я не бачив всі ці фотографії. У мене спочатку були інші причини, чому я не займався плівками, яких назбиралося вже більше трьох сотень. Але я все більше розумію, що ця випадковість не випадкова. Вона дає широкий простір для самоаналізу і, можливо, в майбутньому дасть мені змогу подивитися не тільки на те, що я побачив колись, але і ким я був". – Володимир Петров


Київ, Україна, 2013

Володимир Петров (1988 р.н., Київ) - український документальний фотограф. Фотографувати почав у 2004 році. З 2014 року працює фотожурналістом в газеті Kyiv Post. Один із співзасновників групи "Українська вулична фотографія".


1 573 перегляди

Пов'язані пости

Дивитися всі
bottom of page